کد مطلب: 140232
رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و سفراي کشورهاي اسلامي:
فراموش‌شدن فلسطين، هدف آمريکا از فاجعه‌آفريني در منطقه/ دشمن درحال تبديل منازعه‌ سياسي به جنگ داخلي در بحرين است
تاریخ انتشار : 1395/04/16 17:15:24
نمایش : 1120
به مناسبت عيد سعيد فطر،‌ جمعي از مسئولان نظام، سفراي کشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسينيه‌ امام خميني (ره) با رهبر انقلاب اسلامي ديدار کردند.












 

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ديدار مسئولان نظام و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، منبع اصلي جنگ، ناامني و تروريزم در منطقه و دنياي اسلام را قدرتهاي استکباري و در رأس آنها امريکا دانستند و با تأکيد بر اينکه هدف آنها، ايجاد فضاي تنفس براي رژيم صهيونيستي و به فراموشي سپرده شدن موضوع محوري فلسطين است، گفتند: تنها راه مقابله با اين توطئه ها، شناخت دشمن واقعي و ايستادگي است و ملت ايران نشان داده است که تنها راه پيشرفت، ايستادگي است.


رهبر انقلاب اسلامي با تبريک عيد سعيد فطر، به شرايط کنوني دنياي اسلام و کشتار، ناامني و انفجارهاي خونين در منطقه اشاره کردند و گفتند: يکي از مسائل مهم، شناخت منبع خبيث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامي و دستهاي پنهاني است که تروريزم را ترويج مي کنند.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعلام برائت ظاهري همه کشورها و قدرتها از تروريزم و تشکيل ائتلاف دروغين مبارزه با تروريزم خاطرنشان کردند: برخلاف ادعاهاي ظاهري قدرتها، آنها در عمل تروريزم را حمايت و ترويج مي کنند.


ايشان با يادآوري حضور سفير امريکا در جمع معترضان در روزهاي اول قضاياي سوريه و زمينه سازي براي تبديل منازعه سياسي اين کشور به يک جنگ داخلي، افزودند: يک منازعه سياسي را تبديل به برادرکشي کردند و سپس با حمايت مالي و تسليحاتي و با درآمدهاي نفتي حرام، افرادي را از مناطق مختلف، به سوريه و عراق آوردند و ناامني ها و گرفتاري هاي امروز منطقه را ايجاد کردند.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأکيدهاي مکرر مبني بر دشمني امريکا با ملت ايران، دليل آن را 37 سال تجربه و شناخت دانستند و خاطرنشان کردند: امريکا، از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، کمر به دشمني با امام بزرگوار(ره) و حرکت عظيم او بست که اين دشمني تا به امروز نيز ادامه دارد اما با بيداري ملت، هوشياري دولت و آمادگي مسئولان، نقشه هاي امريکا عملي نشده است.


حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه امت اسلامي نيازمند شناخت دشمن و آگاهي از طراحي هاي او است، افزودند: نمونه ديگري از تلاش براي تبديل منازعه سياسي به جنگ داخلي را در بحرين شاهد هستيم.


ايشان تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران در مسائل بحرين هيچ دخالتي نکرده و نخواهد کرد اما اگر آگاهي و خرد سياسي در اين کشور وجود دارد نبايد بگذارند منازعه سياسي تبديل به جنگ داخلي شود و نبايد مردم را در مقابل هم قرار دهند.


رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي طراحي ها و فاجعه‌آفريني‌هاي استکبار جهاني و در رأس آن امريکا در منطقه را، به فراموشي سپرده شدن مسئله فلسطين دانستند و گفتند: آنها مي خواهند وجود يک جغرافيا و يک ملت را انکار کنند در حالي‌که فلسطين، داراي تاريخ هزاران ساله، و ملت فلسطين نيز صاحب يک سرزمين است و نمي توان اين واقعيات را انکار کرد.


حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: رژيم صهيونيستي قطعاً سيلي، فشارهايي را که به ملت مظلوم و در محاصره‌ي فلسطين وارد مي کند، خواهد خورد.


ايشان افزودند: مسئله فلسطين، مسئله محوري دنياي اسلام است و هيچ‌يک از کشورهاي اسلامي و حتي کشورهاي غيراسلامي برخوردار از وجدان انساني، نبايد آن را فراموش کنند.


رهبر انقلاب اسلامي به شرايط يمن و بمباران روزمره خانه هاي مردم، بيمارستانها، مساجد و زيرساخت ها اشاره و تأکيد کردند: متجاوز بايد دست از تجاوز بردارد و دنياي اسلام نيز بايد متجاوز را که به يک دليل واهي، مردم يمن را مورد تهاجم قرار داده است، تنبيه کنند.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ايستادگي ملت ايران گفتند: پيشرفتهاي ايران اسلامي نتيجه ايستادگي است و اگر ملت ايران در مقابل قدرتها تسليم مي شد، پيشرفتهاي امروز نصيب او نمي شد.


ايشان، «ايستادگي و مقاومت، تقويت ساخت داخلي و عزم و اراده ملي و ارتباط با خدا» را، عوامل اصلي پيشرفت برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر ملتي به‌واسطه ايمان، مستحکم شد و فقط به خدا توکل کرد و از غيرخدا نهراسيد، به سمت اهداف عالي خود حرکت خواهد کرد.


پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني، رييس جمهور با تبريک عيد سعيد فطر، تروريزم، ناامني و آوارگي را از جمله مشکلات امروز جهان اسلام خواند و با تأکيد بر لزوم شکل‌گيري ائتلافي واقعي براي مبارزه با تروريسم به جاي ائتلاف‌هاي ظاهري و جعلي، افزود: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در برابر مشکلات جهان اسلام دست روي دست نخواهد گذاشت و از ملت‌هاي اسلامي دفاع خواهد کرد.


آقاي روحاني همچنين به موضوع فيش‌هاي حقوقي اشاره کرد و گفت: دولت در کنار قواي ديگر مصمم است با حمايت مردم و رهبري اين معضل را بر طرف کند و بايد علاوه بر اقدامات فوري، با ايجاد شفافيت و اصلاح قوانين و مقررات، از تکرار اين موارد جلوگيري کرد و دولت در اين خصوص، لايحه‌اي تقديم مجلس خواهد کرد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg